כך תשמרו על בריאות העסק בצל הקורונה

הסקטור העסקי ספג מהלומה חזקה בשל הקורונה וההגבלות המתלוות לה. בין אם מדובר בעובדים שאינם יכולים להגיע לעבודה, סגירת העסק מחשש להתקהלות, ירידה בביקושים או מחסור בעובדים זרים – נראה שכמעט כל עסק בישראל, גדול או קטן, נפגע מהמציאות החדשה שנרקמת לנגד עינינו. מכיוון שהממשלה ומשרד הבריאות כופים על עסקים להיסגר ועל עובדים להישאר בביתם, גורמים מקצועיים טוענים כי המדינה צריכה לפצות את בעלי העסקים על נזקי הקורונה כפי שהיא מפצה כשיש משבר ביטחוני, שכן צווים מסוג זה, אשר מביאים לפגיעה בעסק, דורשים מהרגולטור לתת את הדעת בנוגע לפיצוי העסקים שנפגעו. 

 

מכיוון שמדובר בתהליך משפטי ארוך ומורכב שתוצאותיו אינן ברורות, על בעלי עסקים לבצע תחילה את הפעולות שתלויות בהם, לפעול במהירות על מנת למזער את הנזקים ולמקסם את ההזדמנויות העסקיות שנוצרות במציאות החדשה. כיצד תעשו זאת? הנה כמה נקודות למחשבה:

 

  1. חיסכון בהוצאות – התייעלות כלכלית מתחילה קודם כל בהוצאות העסק. רגע לפני שניגשים לנושא המשכורות של העובדים, בדקו באיזה הוצאות תוכלו לחסוך. עשו רשימה איזה הוצאות הכרחיות ואיזה לא, ונסו לקצץ באלה שלא. מקבלים שירותים מספק כלשהו? עשו השוואה מחירים מול ספקים נוספים, ייתכן ותקבלו הנחה משמעותית בצל המשבר. עובדים עם שרשראות אספקה קבועות? בדקו מה תוכלו לשנות בהן על מנת להוזיל עלויות.
  2. פיטורים וחל״ת – פיטורי עובדים הם דבר לא נעים, אך זה הזמן להדק את החגורה. לעיתים העסק מעסיק עובדים אשר אינם פרודוקטיביים מספיק או ששכרם אינו עולה בקנה אחד עם תפוקתם, וזהו הזמן של העסק להתייעל ולשחרר אותם. במידה ומדובר בעובדים טובים שברצונכם להשאיר אך משכורתם מכבידה על העסק, הוציאו אותם לחופשה ללא תשלום (חל״ת), תוך בקשה לגילוי הבנה כלפי מצבו הכלכלי של העסק.
  3. מעבר לאונליין – תוך השקעת מאמץ לא רב, שירותים רבים יכולים להמשיך לעבוד בעזרת שירותי האינטרנט בלבד. אם הפורמט הזה עדיין לא קיים בעסק שלכם, זהו זמן מצוין לפתוח אפיק הכנסה נוסף. מוכרים מוצרים? פתחו חנות אינטרנטית ואפשרו קבלת משלוחים עד הבית. העבודה שלכם כוללת פגישה פרונטלית עם לקוחות? תוכלו להמשיך לתת להם מענה בעזרת שיחות וידאו. עוסקים בלימוד והדרכה? הכינו קורס אונליין אותו תוכלו למכור, או עברו להדרכה דרך סטרימינג.
  4. עמידה בהתחייבויות – החלטות הממשלה עשויות להביא למצב בו העסק, או הספקים שלו, לא יכול לעמוד בהתחייבויות חוזיות. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי אשר יבחן את ההשלכות המשפטיות של נושא זה. כל עסק חשוף לתגובת דומינו כתוצאה מפגיעה בעסק קשור. דעו כי חוזים מסחריים שונים עליהם חתמתם עשויים להכין סעיפים הקשורים לעיתות משבר, ויש לבחון אותם מקרוב על מנת להגן על העסק שלכם.
  5. קרן בערבות המדינה – במידה והעסק נקלע לבעיה תזרימית, תוכלו לבדוק את התנאים המוצעים בקרן בערבות מדינה, אשר נפתחה לאור המשבר, ומעמידה מסלול הלוואה מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו מההשלכות של משבר הקורונה. 
  6. תקשורת פתוחה –  שתפו את הקשיים שהעסק שלכם עובר עם הסביבה העסקית שלכם: לקוחות, ספקים ורגולטורים שונים. שקפו את המצב הקיים ותעדו אותו. תיעוד מוצלח יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה בבית המשפט לבין כישלון.
  7. ביטוח – מומלץ לבדוק האם פוליסות ביטוח שרכשתם מעניקות כיסוי לנזקים בעת במשבר. יש לבדוק מהם התנאים לעמידה בתנאי הפוליסה וכיצד יש להעביר את הדיווח על הנזק, על מנת להבטיח את קבלת הפיצוי המגיע לכם.

 

המשבר כנראה עוד רחוק מסיומו, וגם לאחר שיסתיים – צפויים לנו חודשים ארוכים של התמודדות עם תוצאותיו. משרד עו״ד MBZ ישמח ללוות אתכם בתקופה מורכבת זו ולהעניק לכם ולעסק שלכם ליווי משפטי מקצועי ומקיף, המבוסס על שנות ניסיון רבות בייצוג עסקים ממגוון תחומים מול גופים ממשלתיים ומקבלי ההחלטות, תוך מציאת פתרונות אידיאליים עבור בעל העסק בצורה בלתי מתפשרת. ליצירת קשר השאירו את פרטיכם בתחתית העמוד ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

צרו קשר

מאמרים

כל מה שרציתם לדעת על אזרחות ישראלית

אזרחות קבלת אזרחות בישראל לעניין זכויות וחובות, מוסדרת בחוק האזרחות, תשי"ב-1952(להלן: "חוק האזרחות"). חוק האזרחות מונה את הזכאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות בכפוף לסייגים וההגבלות

קרא עוד »
WhatsApp קבלו ייעוץ בוואטסאפ